fredag 18 april 2014

Chattsäsong

En gång kallade eddyueue mig för chatmaster... 
:O

Det var inte bara för att jag var ute på turfchatten hela tiden utan för att jag även kunde ha oförklarliga "havltimmesstopp" här och där. 

Ok, i dag såg jag ett par vid Fjallview där mannen i sällskapet letade efter en snygg bakgrund som kunde matcha hans snygga fru. 
Som vanligt kunde jag inte låta bli att fråga om dom båda ville vara med på en bild...
-Visst, jättegärna! 

Efter ca. 30 min. så stack jag där ifrån och vi hade avhandlat kurdiska bröllop, betydelsen av långfredag och lite annat. Dom var från Nyköping men han körde buss här i Sthlm. Detta var första gången dom var i "stan" och var lediga. Dom njöt i fulla drag och kvinnan i sällskapet skrattade sig generad ett par ggr. :D 

Full fart till nästa zon, AlbertStair jadå visst,  tvärnit igen hejar på ett par som pratar engelska ;)

Det visar sig att mannen är från Sverige och kvinnan är hans fru´s dotter (ni fattar)... 

30 min senare vet jag det mesta om hur tavel/inramnings-branschen står sig i Blekinge vs. Söder/Sthlm, närmare bestämt Karlskrona.

Det är bara april...

Mitt turfande blir seriöst lidande av sån´t här.
Men utan turf hade det förmodligen aldrig hänt :D

Påskhälsningar

//smC


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar