lördag 8 februari 2014

Ny Jacka

Kaos och Kris är starka ord som man ska undvika om det om det inte är riktigt allvarligt.
Kvällstidningarnas uttryck som "Skräckvädret", "Chockkaoset för tittarna" skapar "Pojken och vargen-syndrom". 
Oj, vad många citattecken det blev.

Nåja, det var läge för kvällstidningsrubriker förra söndagen då det visade sig att (modebloggsvarning) jag hade inget att ha på mig!!!


Min tjocka vinterjacka från Fred Perry var absurt blöt och hade överhettat mig på fem minuter.
Snöblandat skitregn betydde bara en sak...
En tunn regnjacka måste införskaffas och det snabbt!

Med 45 minuters marginal gick jag med raska steg ner till igorsport (nej inte en rysk sportaffär utan tänk "i går") som är ett väldigt prisvärt ställe och ligger bara 150 meter från Southball ;)

Där hittar jag: 


Beskrivning

Haglöfs Lim II Jacket
Minimalistisk ultralätt Gore-Tex® Paclite® jacka som tar liten plats i packningen.
  • Innovativ mönsterkonstruktion i kombination med material som inte är bylsigt minskar vikt och volym
  • DWR-behandlade ytor
  • 3-vägsjusterbar huva
  • Vattenresistent tvåvägsblixtlås med laminerat hakskydd i trikå ochGore-Tex®-väderskydd bakom
  • Förslutningsbar bröstficka med vattenresistent blixtlås
  • Förlängd rygg
  • Dragsko nedtill som kan justeras med en hand
  • Förböjda ärmar med elastiska ärmslut och tumhål
Vikt: 300 g (storlek L)
Material:
Gore-Tex® Paclite®
Material: 100% Polyamide, ultra light dobby weave face and an EPTFE membrane with a carbon reinforcement instead of a backer, bluesign®.
Performance: Hydrostatic head: >28,000mm. RET:<4.5
Weight: 85 g/m²

2000kr? Nejdå 1200kr!

Bästa panikinköpet på länge.

//smC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar