söndag 2 februari 2014

Svårt att klaga...

Det verkar som om jag har haft både det ena och det andra att skylla på när det gäller mitt minimala turfande.

Idag kändes det jättebra :D

Efter ett lite äventyrligt byte av bakre bromsbelägg igår (plåster, kraftuttryck och en dusch) stack jag ut, lite senare än planerat och "styrde upp" mitt mål för omgången. Det visade sig att det inte räckte så jag fick köra en runda till idag 10:00-11:00.

Senare, kl. 12:00 var det ny omgång och jag hade lyckats få lite sömn innan det var dags.

Innan start hann jag införskaffa en vind/regnjacka i Gore-Tex från Haglöfs, detta visade sig vara ett mycket lyckat inköp, då den är tunn och smidig.

Kl. 12:00 stod jag vid, gissa... Southball och taggade upp mig.
Efter lite väntan och en omstart av telefonen brakade det hela loss.

Det visade sig att (vädret?) jag kunde härja ganska fritt på centrala delar av Södermalm och östra delarna av Gamla Stan. Bara att köra vidare mot Djurgården, där jag upptäckte att jag hade varit lite ouppmärksam och inte noterat att Turfaren Astakhan hade kört slut på dom flesta neutrala zonerna. Det var bara att vika av norrut mot Östermalm och plocka neutrala, som ur en godispåse.

Allt som allt blev det 141 zoner, 69 "igår" och 72 idag.

Lyckad omgångsstart :D

//smC

1 kommentar: