lördag 8 februari 2014

Regionlord



Det krävdes bara 55 zoner för att bli Regionlord i kväll. 
Som att stjäla en klubba från ett barn... ;)





Jag var på väg hem men kunde inte motstå den sköna känslan av att bara ha 15 sek. takeover time så jag brassade på med hammarbyhamnen och plockade bara några enkla russin ur "zonkakan". 

Lillatanten verkar ha järnkoll på när jag är på G för det är nästan alltid en block, eller två när jag tar den vägen ;) 
Jag tror att hon blockar för att vara snäll, för då slipper jag vara ute så sent. 

Jag länkar lite till http://wiki.turfgame.com/sv/wiki/Huvudsida när turftermer dyker upp. Dit kan man vända sig för att få reda på all möjlig information och statistik. 
Det är beundransvärt vad ett gäng entusiaster har åstadkommit 


//smC

Ps.1 Jag verkar länka till engelska versionen ibland, men ni fattar...
Ps.2 Där ser man hur det kan gå när man engagerar sig.
Ds.




4 kommentarer:

  1. Det har tillkommit en hel del nya turfare i Stockholm. Nämn ett par som gett ett extra stort intryck på dig och kommentera gärna vad du ser för potential i de nya turfarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym ;)

      Som du nämnde ovan så har det tillkommit en hel del nya turfare dom senaste två veckorna, (undrar varför) ;)

      Det är jättesvårt att säga något om dessa nya i ett så tidigt stadium, det brukar utkristallisera sig efter ett par omgångar.

      En som gjorde ett offensivt intryck på mig när jag träffade honom på Djurgården under omgångsstarten och som jag tror att ni kommer att få se upp med är http://turfgame.com/user/Astakhan
      Han var även med på "turfölen" förra veckan.

      Om http://turfgame.com/user/Zipwashere (jag har inte träffat denne) håller i hela omgången så är det lite kometaktigt.

      Ett tips till nya turfare är att förlika er med att zonerna blir tagna. Om dom inte blir tagna kommer ni att missa massor med sköna take points.

      Många turfar på en "lägre" nivå och trivs med det, alla är nöjda och glada. :D

      Radera
  2. Krävdes 75 zoner (och en Greed på köpet) för att bli regionlord nu på förmiddan ;-)

    SvaraRadera
  3. Hi hi! Men igår var inte blockningen planerad utan bara ett resultat av en sista kissrunda med hundarna. Jag satt i alla fall och tittade på turf-tv när du kom cyklandes på kajen och fnissade lite när jag förstod att du fick zone blocked i öronen.

    SvaraRadera